سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق درباره چگونگی شتاب دار کردن ذرات

دانلود مقاله درباره چگونگی شتاب دار کردن ذرات
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
تحقیق درباره چگونگی شتاب دار کردن ذرات

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درباره چگونگی شتاب دار کردن ذرات*

 

در این تحقیق ابتدا به بیان جزئیات ومقدماتی در مورد چگونگی شتاب دار کردن ذرات پرداخته میشود و سپس به بررسی کلی شتاب دهنده ها و بیان انواع آنها وضرورت وجود آنها پرداخت خواهد شد.

نوارهای انرژی وحاملها:

الکترون نمی تواند یک طیف پیوسته از انرژی را به خود اختصاص دهد و دارای سطوح گسسته ای از انرژی است که به این سطوح اربیتال گفته می شود.

مقدار انرژی جنبشی که یک اربیتال دارد بستگی به انرژی الکترون آن دارد.

پیوندهای کووالانسی:

در یک شبکه کریستالی هر دو جفت الکترون تشکیل یک پیوند کوالانسی می دهند. پیوندهای کوولانسی می توانند بین اتمهای یک عنصر یا اتمهای عناصر متفاوت شکل بگیرند. وقتی پیوندهای کووالانسی به هم متصل میشوند یک شبکه کریستالی ایجاد می شود.

الکترون با شرکت در پیوند به سطوح انرژی پایین تری می رود و بنابراین برای رهایی از پیوند کووالانسی باید مقداری انرژی مصرف کنیم.

دردمای صفر کلوین در شبکه کریستالی تمام الکترونها در پیوندهای کووالانسی محبوس می شوند ولی در دمای محیط بعضی از پیوندها این شانس را دارند که از محیط اطراف به اندازه کافی انرژی دریافت کنند و از پیوند رها شوند.

نوارهای انرژی در نیمه هادی:

می توان ثابت کرد که الکترونها انرژیهای گسسته و محدودی دارند وشکافهایی از انرژی وجود دارد که در آنها هیچ حالت مجازی برای الکترون وجود ندارد.

اتمهای منفرد و جامدات:

در اینجا رفتار ویک اتم در حالتی را که در همسایگی هیچ اتم دیگری قرار ندارد و بصورت کاملا منفرد یعنی در خلا کامل است بررسی می کنیم.(شکل 1)

ابتدا الکترون سطوح کم انرژی تر را پر می کند.

با کم شدن فاصله اتمی بدلیل نیروهای جاذبه دافعه اتمی تغییرات مهمی ازشکل تراز الکترونها رخ می دهد که این تغییرات خود سبب تعیین خواص الکتریکی جامدات است. میتوان گفت در فاصله اتمی معینی نیروهای جاذبه ودافعه به تعادل میرسد.

با تجمع اتمها اصل انحصار پائولی اهمیت پیدا می کند. طبق این اصل هیچ دو الکترونی نمی تواند در حالت کوانتومی انرژی یکسانی داشته باشد. بنابراین انتظار می رود که با نزدیک شدن اتمهای منفرد ترازهای انرژی تغییر کند.

با کاهش فاصله اتمی ترازهای مجزای انرژی به نوارهای انرژی تبدیل می شود که این نوارها خود از ترازهای بسیارنزدیک به هم تشکیل شده اند.

 


تحقیق درباره چرا نمی ترکیم

دانلود تحقیق درباره چرا نمی ترکیم
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
تحقیق درباره چرا نمی ترکیم

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره چرا نمی ترکیم*


از این جزئیات که بگذریم، حال می‌دانیم که مولکولها همدیگر را جذب می‌کنند.
سوالی که پیش می‌آید این است که پس چرا همه مولکولها به هم نزدیک نمی شوند و همه دنیا به هم نمی چسبد؟

جواب این سوال این است که مقدار نیروی بین مولکولها بسیار وابسته به فاصله مولکولها است و حتی اگر مولکولها به هم از یک حدی نزدیکتر شوند، این نیرو به دافعه تبدیل می‌شود. در واقع نمودار نیرو بر حسب فاصله دو مولکول به شکل زیر است.
می بینید که در فاصله نیرو برابر صفر است. یعنی فاصله تعادل دو مولکول، اگر باشد نیرو جاذبه و اگر باشد نیرو دافعه می‌شود.

پس مولکولها اگر دست خودشان باشد در فاصله از هم قرار می‌گیرند. مگر اینکه بکشیمشان یا هولشان دهیم. خیلی خوب ... حال ببینیم این نیروهای بین مولکولها جدا از اینکه مولکولها را کنار هم نگه می‌دارند، چه پدیده های دیگری را نیز باعث می‌شوند.

 

اول از همه چسبیدن!
تا حالا فکر کردید که چه عاملی باعث چسبیدن دو تا ماده به هم می‌شود یا اینکه چسبها اصلا چه چه جوری کار می‌کنند؟!
یا چه می‌شود که همه از یک نوع چسب راضی هستند؟!
خوب در واقع چسب ماده ای هست که نیروهای بین مولکولی بین مولکولهای آن با مولکولهای مواد دیگر خیلی قوی است.

آهان راستی این را یادم رفت بگویم که لزومی ندارد مولکولها از یک جنس باشند یعنی مربوط به یک ماده باشند تا نیروی بین مولکولی وجود داشته باشد، بلکه اگر مولکولها با هم فرق هم داشته باشند باز نیروهای مولکولی با همان ویژگی های طرح شده وجود دارند.
به حالت اول یعنی بین مولکولهای یک ماده ، نیروهای پیوستگی و به حالت دوم یعنی نیروهای بین مولکولی دو یا چند ماده نیروهای چسبندگی می‌گوییم. در اصل چسب ماده ای است که نیروهای چسبندگی مولکولهای آن زیادند.
خوب دوباره برگردیم سر نیروهای پیوستگی...آزمایش کشتی کاغذی را انجام دادید؟

 


تحقیق درباره تقطیر مایع

دانلود تحقیق درباره تقطیر مایع و عمل تقطیز
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 8389 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 219
تحقیق درباره تقطیر مایع

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره تقطیر مایع*


فصل اول

فرآیندهای حالت ناپایدار و انبوه


مقدمه:

روابط فصل های قبل فقط در حالت پایدار به کار می روند که در آن جریان گرما و دمای منبع با زمان ثابت بودند. فرآیندهای حالت ناپایدار آنهایی هستند که در آنها جریان گرما، دما و یا هر دو در یک نقطة ثابت با زمان تغییر می کنند. فرآیندهای انتقال حرارت انبوه فرآیندهای حالت ناپایدار نمونه ای هستند که در آنها تغییرات حرارت ناپیوسته ای رخ می دهند همراه با مقادیر خاصی از ماده در هنگام گرم کردن مقدار داده شده ای از مایع در یک تانک یا در هنگامی که یک کورة سرد به کار افتاده است.

همچنین مسائل رایج دیگری نیز وجود دارند که مثلاً شامل می شوند بر نرخی که حرارت از میان یک ماده به روشی رسانایی انتقال می یابد در حالی که دمای منبع گرما تغییر می کند. تغییرات متناوب روزانة حرارت خورشید بر اشیاء مختلف یا سرد کردن فولاد در یک حمام روغن نمونه راههایی از فرآیند اخیر هستند. سایر تجهیزاتی که بر اساس روی خصوصیات حالتی ناپایدار ساخته شده اند شامل کوره های دوباره به وجود آورنده(اصلاحی) که در صنعت فولاد استفاده می شوند، گرم کنندة دانه ای(ریگی) و تجهیزاتی که در فرآیندهای بکار گیرندة کاتالیست دمای ثابت یا متغیر به کار می روند هستند.

در فرآیندهای کلان برای گرم کردن مایعات نیازمندیهای زمانی برای انتقال حرارت معمولاً می توانند بوسیلة افزایش چرخة سیال کلان و یا واسطة انتقال حرارت و یا هر دو اصلاح شوند.

دلایل به کار گرفتن یک فرآیند کلان به جای به کارگیری دیگ عملیات انتقال حرارت پیوسته بوسیلة عوامل زیادی دیکته می شوند:

بعضی از دلایل رایج عبارتند از 1) مایعی که مورد فرآیند قرار می گیرد به صورت پیوسته در دسترس نیست 2) واسط گرم کردن یا سرد کردن به طور پیوسته در دسترس نیست 3)نیازمندیهای زمان واکنش یا زمان عملکرد متوقف شدن را ضروری می سازد 4) مسائل اقتصادی مربوط به مورد فرآیند قرار دادن متناوب یک حجم وسیع، ذخیره یک جریان کوچک پیوسته را توجیه می کند 5)تمیز کردن و یا دوباره راه‌اندازی کردن یک بخش برای دورة کاری است و 6)عملکرد سادة بیشتر فرآیندهای کلان سودمند و خوب است.

به منظور مطالعه کردن منظم و با قاعدة رایج ترین کابردهای فرآیندهای انتقال حرارت حالت ناپایدار و کلان ترجیح داده می شود که فرآیندها را به دسته های (aمایع (سیال) گرما دهنده یا خنک کننده و b) جامد خنک کننده یا گرم کننده تقسیم کنیم.

رایج ترین نمونه ها در ذیل آورده شده اند:

1)مایعات سرد کننده و گرم کننده

a) مایعات کلان b)تقطیر کلان

2)جامدات خنک کننده یا گرم کننده

a)دمای واسط ثابت b)دمای متغیر دوره ای c)دوباره تولید کننده ها(ژنراتورها)

d)مواد دانه ای در بسته ها

 

مایعات سرد کننده و گرم کننده

1) دمای مایع انبوه

مقدمه

بومی، مولر و ناگل رابطه ای برای زمان مورد نیاز را برای گرم کردن یک تودة تکان داده شده بوسیلة غوطه ورسازی یک کویل گرم کننده بدست آورده اند که برای زمان است که اختلاف دما معادل LMTD (اختلاف دمای میانی لگاریتمی) برای جریان روبه رو داده شده باشد.

فیشر محاسبات انبوه را گسترش داده است برای شامل شدن یک جدول خارجی جریان مقابل، چادوک و سادرنر حجم های تکان داده شده را مورد بررسی قرار داده اند که با مبدل های خارجی جریان مقابل همراه با اضافه سازی پیوستة مایع به تانک گرم شده اند همچنین به میزان حرارت در این راه حل پرداخته اند.

بعضی از روابطی که به دنبال می آیند برای کویل ها در تانک ها و محفظه های پوشانده شده به کار می روند. اگرچه روش بدست آوردن ضرائب انتقال حرارت برای این اجزاء تا فصل 20 به تعویق انداخته شده است.

تشخیص دادن حضور یا عدم حضور تکان در یک مایع کلان همیشه امکانپذیر نیست. گرچه دو مقدمة فوق منجر به نیازمندیهای متفاوتی برای نائل شدن به یک تغییر دمای کلان در یک دورة زمانی داده شده می شوند.

زمانی که یک محرک مکانیکی در یک تانک یا محفظه همانند شکل 1.‌18 نصب می‌شود نیازی به این پرسش که سیال تانک تکان داده شده یا نه نیست.

 
   

زمانی که محرک مکانیکی وجود ندارد ولی سیال به طور پیوسته در حال گردش است ما نتیجة این که حجم تکان داده شده است یک نوع احتیاط و دوراندیشی است.

در بدست آوردن معادلات کلان در ذیل T به مایع داغ انبوه یا واسط گرم کردن اشاره می کند. t به مایع سرد انبوه یا واسط خنک سازی اشاره دارد. موارد ذیل در این جا مورد بررسی قرار می گیرند.

حجم های خنک سازی یا گرم سازی متلاطم جریان متقابل

- کویل در تانک یا محفظة پوشانده شده، واسط ایزوترمال

- کویل در تانک یا محفظة پوشانده شده، واسط غیر ایزوترمال

- مبدل خارجی، واسط ایزوترمال

- مبدل خارجی، واسط غیر ایزوترمال

- مبدل خارجی مایع پیوسته اضافه شده به تانک، واسط ایزوترمال

- مبدل خارجی مایع پیوسته اضافه شده به تانک، واسط غیر ایزوترمال

حجم های خنک ساز یا گرم کننده متلاطم، جریان متقابل موازی

مبدل 2-1 خارجی

مبدل 2-1 خارجی، مایع تدریجاً اضافه شده به تانک

مبدل 4-2 خارجی

مبدل 4-2 خارجی، مایع تدریجاً اضافه شده به تانک

حجم های گرم ساز و خنک کننده بدون تکان دهی

مبدل جریان مقابل خارجی، واسط ایزوترمال

مبدل جریان مقابل خارجی، واسط غیر ایزوترمال

مبدل 2-1 خارجی

مبدل 4-2 خارجی

 

حجم های تکان داده شده خنک ساز و گرم کن

چندین راه برای در نظر گرفتن فرآیندهای انتقال حرارت کلان وجود دارد. اگر تکمیل کردن یک عملکرد معین در زمان داده شده مطلوب باشد، سطح مورد نیاز معمولاً مجهول است. اگر سطح انتقال حرارت معلوم است، مانند نصب فعلی زمان مورد نیاز برای تکمیل کردن عملکرد معمولاً نامعین است و یک حالت سوم زمان پیش می آید که زمان و سطح هر دو معلوم هستند ولی دما در پایان زمان مورد نظر مجهول است. فرضیات زیرین در بدست آوردن معادلات 1/18 تا 23/18 در نظر گرفته شده اند:

1)برای فرآیند و تمام سطح ثابت است

2)نرخهای جریان مایع ثابت هستند

3)گرماهای ویژه برای فرآیند ثابت هستند

4)واسط گرم سازی یا خنک سازی یک دمای ورودی ثابت دارد

5)تکان دهنده یک دمای سیال انبوه یکسان و یکنواخت فراهم می کند.

6)هیچ گونه تغییر فاز جزیی رخ نمی دهد

7)تلفات گرمایی قابل اغماض هستند.

 

حجم های تکان داده شدة خنک ساز یا گرم کنندة جریان متقابل

- کویل در تانک یا محفظة پوشانده شده واسط گرم کننده ایزوترمال

ترتیب نشان داده شده در شکل 1/18 را در نظر بگیرید، شامل یک محفظة تکان داده شده شامل M پوند از مایع با گرمای ویژة c و دمای اولیة که بوسیلة یک سیال متراکم شوندة با دمای گرم می شود. دمای batch، در هر زمان بوسیلة تعادل گرمایی دیفرانسیلی داده می شود.

 


تحقیق با عنوان ادراک

عنوان دانلود تحقیق با عنوان ادراک دسته مدیریت رفتار سازمانی مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته فرمت word (قابل ویرایش) تعداد صفحات 8 صفحه این فایل شامل تحقیقی در زمینه ادراک بوده که می تواند به عنوان کار تحقیقی در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است تعریف و ماهیت ادراک عواملی که بر ادارک ا
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
تحقیق با عنوان ادراک

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: دانلود تحقیق با عنوان ادراک

دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 8 صفحه

این فایل شامل تحقیقی در زمینه" ادراک" بوده که می تواند به عنوان کار تحقیقی در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

تعریف و ماهیت ادراک

عواملی که بر ادارک اثر میگذارد

فراگرد ادراک

فرایندهای فرعی ادراک

استنباط ادراکی

سازمان ادراکی

بافت ادراکی

ویژگیهای موثر بر ادراک اجتماعی

ویزگیهای ادارک شونده

ویژگی های ادراک کننده

پیچیدگی شناختی

ویژگیهای وضعیت

خطاهای ادراکی

کاربرد نظریه ادراک

کاربردهای ویژه فراگرد ادراکی در سازمان

 

 


تحقیق جامع و کامل استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

عنوان دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار دسته مدیریت ( مدیریت بازاریابی استراتژی های بازاریابی) فرمت word (قابل ویرایش) تعداد صفحات 15 صفحه این فایل در 15 صفحه با فرمت word در زمینه استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار بوده و شامل بخشهای زیر است مقدمه ویژگی مرحله افول استراتژی های مرحله افول
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
تحقیق جامع و کامل استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: دانلود تحقیق جامع و کامل با عنوان استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار

دسته: مدیریت ( مدیریت بازاریابی- استراتژی های بازاریابی)

فرمت: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 15 صفحه

این فایل در 15 صفحه با فرمت word در زمینه استراتژیهای بازاریابی در مرحله افول بازار بوده و شامل بخشهای زیر است:

مقدمه

ویژگی مرحله افول

استراتژی های مرحله افول

متغیر های وضعیتی استراتژی برداشت

متغیر های وضعیتی استراتژی حفظ(نگهداری

متغیر های وضعیتی استراتزی بازمانده سود آور

متغیر های وضعیتی استراتزی بازار بسیار خاص وکوچک

مشخصات بازار

پیش بینی تقاضا

روش های کیفی

روش های کمی

مشخصات رقبا

موقعیت رقابتی

شدت رقابت

مشخصات شرکت

سهم بازار(MS)

دسته­بندی منابع سازمان

قابلیت وشایستگی­های محوری سازمان

وفاداری

شاخص های سنجش وفاداری مشتریان

منابع

 

 


تحقیق بررسی چگونگی معاملات سهام در شرکتهای سهامی بر اساس قانون ت

عنوان تحقیق بسیار جامع و کامل بررسی چگونگی معاملات سهام در شرکتهای سهامی بر اساس قانون تجارت دسته مدیریت، مدیریت مالی، حسابداری، حقوق فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات 32 در این تحقیق به بصورت جامع به بررسی چگونگی معاملات سهام در شرکتهای سهامی بر اساس قانون تجارت پرداخته شده استبعضی از بخشهای آن شامل سهم و ماهیت آن، نکات مقیده در ورقه
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
تحقیق بررسی چگونگی معاملات سهام در شرکتهای سهامی بر اساس قانون تجارت

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: تحقیق بسیار جامع و کامل بررسی چگونگی معاملات سهام در شرکتهای سهامی بر اساس قانون تجارت

دسته: مدیریت، مدیریت مالی، حسابداری، حقوق

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات : 32

در این تحقیق به بصورت جامع به بررسی چگونگی معاملات سهام در شرکتهای سهامی بر اساس قانون تجارت پرداخته شده است.بعضی از بخشهای آن شامل سهم و ماهیت آن، نکات مقیده در ورقه سهم، انواع سهام، قابل انتقال بودن سهم، حقوق ناشی از مالکیت سهام، حق مشارکت در سود و ذخایر شرکت، حق انتقال سهام، سهیم شدن در دارایی شرکت، حق تقدم در خرید سهام جدید شرکت، حقوق غیرمالی، مقایسه سهم در شرکت های سهامی با سهم الشرکه در شرکت با مسئولیت محدود، نتیجه گیری به همراه فهرست منابع می باشد. تهیه این مقاله به دانشجویان و محققین رشته های حقوق، حسابداری، مدیریت و فعالان بازارهای سرمایه و علاقمندان به موضوعات حقوقی و تجاری پیشنهاد می شود.

 


تحقیق اخلاقیات، حریم شخصی و امنیت اطلاعات

عنوان تحقیق اخلاقیات، حریم شخصی و امنیت اطلاعات دسته مدیریت( سیستم های اطلاعاتی مدیریت) فرمت فایل WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل 37 این فایل شامل تحقیق بسیار جامع و کامل در 37 صفحه با فرمت word با عنوان اخلاقیات، حریم شخصی و امنیت اطلاعات می باشد عمده بخشهای این فایل شامل موارد زیر است اخلاقیات حریم خصوصی و امنیت اطلاعاتی شرح تهدیدات
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
تحقیق اخلاقیات، حریم شخصی و امنیت اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: تحقیق اخلاقیات، حریم شخصی و امنیت اطلاعات

دسته: مدیریت( سیستم های اطلاعاتی مدیریت)

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل: 37

این فایل شامل تحقیق بسیار جامع و کامل در 37 صفحه با فرمت word با عنوان اخلاقیات، حریم شخصی و امنیت اطلاعات می باشد. عمده بخشهای این فایل شامل موارد زیر است:

اخلاقیات حریم خصوصی و امنیت اطلاعاتی

شرح تهدیدات عمده اخلاقی مربوط به فناوری اطلاعات , و شرح وضعیت هایی مربوط به آن

بیان تهدیدات عمده امنیت اطلاعات

شناخت مکانیزم های دفاعی گوناگونی که در محافظت از سیستم های اطلاعلاتی مورد استفاده قرار می گیرد

 


تحقیق در مورد مقره

خطاهای ایجادشده بر روی خطوط انتقال فشار قوی می توانند به خاموشی های گسترده منجر شوند و در نتیجه زیانهای اقتصادی وسیعی را باعث گردند
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 14809 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 101
تحقیق در مورد مقره

فروشنده فایل

کد کاربری 15

خطاهای ایجادشده بر روی خطوط انتقال فشار قوی می توانند به خاموشی های گسترده منجر شوند و در نتیجه زیانهای اقتصادی وسیعی را باعث گردند . مهندسین بهره بردار باید قابلیت اطمینان بهره برداری را مدنظر قرار دهند و در عین حال تاکید زیادی بر روی مهندسی صحیح سیستم قدرت داشته باشند . یک مؤلفه کلیدی قابلیت اطمینان در خطوط انتقال ، انتخاب مقره های فشار قوی مناسب است.

چون مقره ها عایق بسیار خوبی می باشند، لذا از آنها برای جداکردن سیم حامل جریان از پایه و کنسول استفاده می شود و در نتیجه پایه و کنسول بدون برق می مانند.تنها عیبی که مقره ها دارند این است که چون آنها را از چینی و شیشه می سازند، در اثر بی احتیاطی ، ضربه و یا عوامل جوی می شکنند و یا ترک بر می دارند. مقره ها مانند کابل های زمینی برای سطح ولتاژهای معینی درست شده اندکه هر کدام برای ولتاژ بخصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده بسیار وسیع از مقره های پلیمری در سیستمهای انتقال و توزیع,آنرا به سمت یک جستجو وکاوش پیشرفته برای قیمت پایین با کیفیت بالا سوق داده است. این جستجو و کاوش با استفاده از رزین های پلیمری و کامپوزیتی ، منتج به اجرای بهتر و مزایایی در قیمت گردیده است. هر چند در حالی که گاها ً بعضی خواص عایقی در این نوع مقره ها

بهبود یافته اند ، اما بعضی دیگر از خواص مقره ها ، نمایش ضعیفی داشته اند.

در این پروژه سعی شده است که ضمن معرفی انواع مقره ها، به طرز ساخت ،کاربرد ، مزایا و معایب هر یک از آنها نیز اشاره شود. همچنین شکل های مربوط به انواع مقره ها و مشخصات فنی آنها در ضمیمه آورده شده است.

فهرست مطالب

مقدمه ...... 5

جنس مقره ها 7

انواع مقره ها 12

شکست الکتریکی در مقره ها 21

آزمایش مقره های خطوط هوایی 22

مقره های کامپوزیت در مقایسه با مقره های پرسیلین 27

ضمیمه . 31

نمونه هایی از گزارش آزمایشات صورت گرفته بر روی انواع مقره --- 32

مشخصات فنی برخی از مقره ها 77

تصاویر مقره های مختلف 92

 


تحقیق در مورد افسردگی

افسردگی1 از دیرباز به عنوان یکی از نابسامانی های روانی عمده شناخته شده است اما در دو دهه اخیر اهمیت این بیماری هم از حیث رنج و آزاری که مبتلایان به آن تحمل می کنند و هم از لحاظ بار سنگینی که این ناراحتی بر منابع درمانی ملت ها تحمیل می کند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
تحقیق در مورد افسردگی

فروشنده فایل

کد کاربری 15

افسردگی1 از دیرباز به عنوان یکی از نابسامانی های روانی عمده شناخته شده است. اما در دو دهه اخیر اهمیت این بیماری هم از حیث رنج و آزاری که مبتلایان به آن تحمل می کنند و هم از لحاظ بار سنگینی که این ناراحتی بر منابع درمانی ملت ها تحمیل می کند، بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. از نظر محققان،‌ در دو دهه اخیر افسردگی جای تشویش و اضطراب را که بعد از جنگ بین المللی دوم به عنوان مهمترین عارضه روانی تلقی می شد، گرفته است و اینک رایج ترین ناراحتی روانی افراد بالغ را تشکیل می دهد. متخصصان فن از دو دهه اخیر به عنوان دوره جدید ملانکولی یا افسردگی در تاریخ روان پزشکی معاصر نام برده اند2.

اما با وجود توجهی که پزشکان به این مقوله داشته اند هنوز دانش ما از چند و چون افسردگی اگر اندک نیست کاستیها و نقاط کور فراوان دارد. لذا لازم است که روانشناسان، روانپزشکان و پویندگان این علم با توجه به عوامل زیربنایی سنتی، عقیدتی، فرهنگی، روشهای علمی در جهت شناسایی علل و یافتن راه حلی برای جلوگیری از چنین اختلالاتی گام بردارند، بخصوص در این زمان، که اختلالات روانی ـ رفتاری بویژه افسردگی به سبب وضعیت نامتعادل و متحول زندگی خانوادگی، اجتماعی در یکی دو دهه اخیر در بیشتر کشورها و همچنین در کشور ما بیش از هر زمان دیگری گریبانگیر گروههای وسیعی از نوجوانان و جوانان شده است. بنابراین لازم است در کنار نیازهای زیستی به مسئله امنیت روانی و ثبات عاطفی نوجوانان و جوانان توجه زیادی نمود. عدم امنیت روانی نه تنها بر چگونگی شخصیت آنها اثر می گذارد بلکه بیشترین تأثیر را بر شکوفایی هوش و تفکر و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت بی تردید پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با آرامش روانی و ثبات عاطفی ایشان دارای همبستگی معنی داری است.

لذا این تحقیق در نظر دارد به بررسی رابطه بین میزان افسردگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی ناحیه 1 شهرستان اراک بپردازد.

اما آنچه موجب شد تا پژوهشگر به بررسی و تحقیق در این زمینه بپردازد علائم افسردگی دانش آموزان، افت تحصیلی آنان در دروس مختلف، بررسی رابطه بین این دو مقوله می باشد و از طرفی با توجه به ویژگیهای دورة نوجوانی بخصوص دختران نوجوان به لحاظ آسیب پذیری، آشنایی بیشتر با دنیای پیچیدة نوجوانی و با در نظر گرفتن مراحل رشد و خصایص مربوط به هر مرحله انگیزه ای برای تحقق شد تا موضوع تحقیق را در این راستا انتخاب کند تا ضمن شناخت مشکلات دانش آموزان در صدد رفع و کاهش آنها قدمی هر چند کوچک برداشته شود تا زمینه های لازم در جهت هدایت بیشتر مسیر تعلیم و تربیت فراهم شود.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

بیان مسئله. 2

پرسشهای تحقیقاتی.. 3

اهمیت و ارزش تحقیق.. 3

متغیرهای پژوهش.... 4

محدودیتهای تحقیق.. 5

تاریخچه افسردگی.. 5

بررسی پیشینة تحقیق.. 6

افسردگی ساده:8

افسردگی حاد:9

افسردگی در دوران نوجوانی.. 10

شیوع افسردگی.. 11

علائم افسردگی.. 11

فهرست نشانه های افسردگی.. 12

علل افسردگی.. 14

دلایل ارگانیک... 14

علل روانی.. 15

علل اجتماعی.. 15

راههای درمان افسردگی.. 16

منابع 19

 


تحقیق درباره امنیت اطلاعات در شبکه

دانلود تحقیق درباره امنیت اطلاعات در شبکه و اصول های خاص آن
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 333 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
تحقیق درباره امنیت اطلاعات در شبکه

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره امنیت اطلاعات در شبکه*


- سرویس های امنیتی در شبکه ...... 3

- دیوار آتش ..................... 6

- اصول رمزنگاری ................. 17

- رمزگذاری جانشینی و جایگشتی..... 19

- رمزگذاری DES................... 23

- رمزگذاری RSA................... 30

- اصول احراز هویت در شبکه ....... 38

- امضاهای دیجیتالی .............. 43


1)مقدمه

تا یکی دو دهه قبل شبکه های کامپیوتری معمولاً در دو محیط وجود خارجی داشت:

· محیطهای نظامی که طبق آئین نامه های حفاظتی ویژه بصورت فیزیکی حراست می شد و چو.ن سایت های ارتباطی خودشان هم در محیط حفاظت شدة نظامی مستقر بود و هیچ ارتباط مستقیم با دنیای خارج نداشتند، لذا دغدغة کمتری برای حفظ اسرار و اطلاعات وجود داشت. (نمونه بارز این شبکه ARPANET در وزارت دفاع آمریکا بود)

· محیط های علمی و دانشگاهی که برای مبادله دستاوردهای تحقیقی و دسترسی به اطلاعات علمی ازشبکه استفاده می کردند و معمولاً بر روی چنین شبکه هایی اطلاعاتی مبادله می شد که آشکار شدن آن ها لطمة چندانی به کسی وارد نمی کرد.( اداراتی هم که اطلاعات محرمانه و سری داشتند معمولاً از کامپیوترهای Mainframe استفاده می کردند که هم مدیریت و حراست ساده تری نیاز دارد و هم کنترل کاربران آن بصورت فیزیکی ساده است)

با گسترش روز افزون شبکه های به هم پیوسته و ازدیاد حجم اطلاعات مورد مبادله و متکی شدن قسمت زیادی از امور روزمره به شبکه های کامپیوتری و ایجاد شبکه‌های جهانی چالش بزرگی برای صاحبان اطلاعات پدید آمده است. امروز سرقت دانشی که برای آن هزینه و وقت، صرف شده یکی از خطرات بالقوه شبکه های کامپیوتری به شمار می آید.

در جهان امروز با محول شدن امور اداری و مالی به شبکه های کامپیوتری زنگ خطر برای تمام مردم به صدا درآمده است و بر خلاف گذشته که خطراتی نظیر دزدی و راهزنی معمولاً توسط افراد کم سواد و ولگرد متوجه مردم بود امروزه این خطر توسط افرادی تحمیل می شود که با هوش و باسوادند(حتی با هوش تر از افراد معمولی) و قدرت نفوذ و ضربه به شبکه را دارند. معمولاً هدف افرادی که به شبکه های کامپیوتری نفوذ یا حمله می کنند یکی از موارد زیر است:

· تفریح یا اندازه گیری ضریب توانایی فردی یا کنجکاوی (معمولاً دانشجویان!)

· دزدیدن دانشی که برای تهیه آن بایستی صرف هزینه کرد (راهزنان دانش)

· انتقام جویی و ضربه زدن به رقیب

· آزار رسانی و کسب شهرت از طریق مردم آزاری (بیماران روانی)

· جاسوسی و کسب اطلاعات از وضعیت نظامی و سیاسی یک کشور یا منطقه

· رقابت ناسالم در عرصة تجارت و اقتصاد

· جا به جا کردن مستقیم پول و اعتبار از حسابهای بانکی و دزدیدن شماره کارتهای اعتبار

· کسب اخبار جهت اعمال خرابکاری و موذیانه (توسط تروریستها)

بهر حال امروزه امنیت ملی و اقتدار سیاسی و اقتصادی به طرز پیچیده ای به امنیت اطلاعات گره خورده و نه تنها دولتها بلکه تک تک افراد را تهدید می کند. برای ختم مقدمه از شما سئوال می کنیم که چه حالی به شما دست می دهد وقتی متوجه شوید که شماره حساب بانکی یا کارت اعتباریتان توسط فرد ناشناس فاش شده و انبوهی هزینه روی دست شما گذاشته است؟ پس به عنوان یک فرد مطلع از خطراتی که یک شبکه کامپیوتری را دنبال می کند این فصل را دنبال کنید.