سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق در مورد رنگ

رنگها را معمولا براساس خواص آنها و ساختمان ماده اصلی (ساختمان شیمیایی مواد) طبقه بندی می‌کنند
دسته بندی شیمی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1044 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 75
تحقیق در مورد رنگ

فروشنده فایل

کد کاربری 15

رنگها را معمولا براساس خواص آنها و ساختمان ماده اصلی (ساختمان شیمیایی مواد) طبقه بندی می‌کنند. روش دیگر طبقه بندی رنگها براساس روش مصرف آنها در رنگرزی می‌باشد. روش و تکنیک رنگرزی به ساختمان ، طبیعت الیاف یا شئ مورد رنگرزی بستگی دارد. به عبارت دیگر رنگرزی پشم و ابریشم و دیگر الیاف به دست آمده از حیوانات با رنگرزی پنبه و الیاف به دست آمده از گیاهان تفاوت دارد.

فهرست مطالب

چکیده :1

نقش ساختمان شیمیایی الیاف در تعیین رنگ مورد نیاز :2

رنگدانه و انواع آن. 5

کاربرد عمده پیگمانها7

ویژگیهای عمومی رنگدانه ها9

ویژگیهای رنگدانه ها10

قدرت رنگ کنندگی.. 11

اندازه و شکل ذرات. 12

واکنش پذیری شیمیایی.. 14

رنگ‌های پودری. 18

چرا رنگ پودری؟22

رنگینه های شفاف. 31

اکسید های شفاف آهن. 32

تولید صنعتی رنگدانه سفید. 36

از بین بردن انواع لکه های رنگ :40

پوشش های بر پایه آب. 43

فناوری رنگ، اعمال رنگ را سرعت می بخشد. 48

انواع رنگهای کوره ای. 53

آسترها و رنگ های غنی از روی. 56

مشخصه رنگ ها63

رودخانه ی پنج رنگ، زیباترین رودخانه جهان 70

 


تحقیق درباره شاخصهای جهانی شدن اقتصاد و موقعیت ایران

حقیق درباره ی شاخص‌های جهانی شدن اقتصاد و موقعیت ایران
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
تحقیق درباره شاخص‌های جهانی شدن اقتصاد و موقعیت ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره ی شاخص‌های جهانی شدن اقتصاد و موقعیت ایران*


فهرست مطالب

 

چکیده.............................................................................................................................. 3

 

مقدمه و طرح موضوع.................................................................................................... 4

 

1- جهانی شدن اقتصاد.................................................................................................. 5

 

2- شاخص‌های جهانی شدن........................................................................................ 8

 

3- شاخص‌های ترکیبی............................................................................................... 10

 

4- شاخص‌های غیر ترکیبی....................................................................................... 19

 

1-4- شاخص‌های «باز بودن تجاری»................................................................... 20

 

1-1-4- شاخص‌های وقوعی.............................................................................. 20

 

2-1-4- شاخص‌های پیامدی.............................................................................. 23

 

2-4- شاخص‌های باز بودن مالی........................................................................... 33

 

5- فرآیند جهانی شدن در آئینه شاخص‌ها............................................................... 34

 

6- ایران و فرآیند جهانی شدن اقتصاد...................................................................... 37

 

جمع بندی وملاحظات................................................................................................ 42

 

منابع............................................................................................................................... 46



شاخص‌های جهانی شدن اقتصاد و موقعیت ایران

 

 

 

چکیده

 

پدیده جهانی شدن یکی از بحث‌انگیزترین موضوعات فرآوری کشورها در عصر کنونی است که در مورد آن اختلاف‌ نظرهای بسیاری وجود دارد و بررسی آثار و پیامدهای گسترده این فرآیند بر ابعاد مختلف حیاتی انسانی از جمله آثار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن توجه خاص اندیشمندان، سیاستمداران، اقتصاددانان و متولیان فرهنگی جهان را به خود جلب کرده است. این بررسی‌ها، قبل از همه نیازمند کمی کردن این پدیده و ساخت و به کارگیری شاخص‌های مناسب برای اندازه‌گیری آن می‌باشد. در این مقاله برآنیم که شاخص‌های مختلف جهانی شدن را که در ادبیات اقتصادی تجربی کاربرد دارد، معرفی نماییم. در بخش اول به مقدمه و طرح موضوع پرداخته و در بخش‌های دوم و سوم به ترتیب شاخص‌های ترکیبی و غیر ترکیبی جهانی شدن ارائه خواهد گردید. در بخش پایانی، فرآیند جهانی شدن را در آیینه شاخص‌ها نظاره‌گر خواهیم بود.


مقدمه و طرح موضوع

 

جهانی شدن - واژه رایج دهه 1990 میلادی - یکی از مناقشه‌آمیزترین موضوعات در علوم اجتماعی است که هر چند در مورد آن بحث‌های زیادی صورت گرفته است، ولی هنوز تعریفی جامع و فراگیر- که در بردارنده کلیه جوانب این پدیده باشد- ارائه نشده است و همچنان پیرامون تعریف آن مشاجرات و ابهامات فراوانی مشاهده می‌شود.

 

برخی نویسندگان جهانی شدن را «مرحله‌ای از سرمایه‌داری» و یا «مدرنیته جدید» خوانده و برخی آن را «یک راه جدید تفکر» معرفی کرده‌اند. در عین حال گاه با تعاریفی نسبتاً دقیق مواجه می‌شویم که آنها نیز نمی‌توانند ابهامات پیرامون این کلمه را کاملاً بزدایند و ضمناً علیرغم برخی همپوشانی‌ها، بسیار متفاوت و مختلفند.

 

«پراتون»، جهانی شدن را فرآیندی از تحول می‌داند که مرزهای سیاسی و اقتصادی را کمرنگ کرده، ارتباطات را گسترش داده و تعامل فرهنگ‌ها را افزون می‌نماید. به نظر وی جهانی شدن پدیده‌ای چند بعدی است که آثار آن قابل تسری به فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی، نظامی و فناوری است و همچنین فعالیت‌های اجتماعی همچون محیط زیست را متاثر می‌کند و به نظر «مالکوم واترز» جهانی شدن فرآیندی اجتماعی است که در آن قید و بندهای جغرافیایی که بر روابط اجتماعی و فرهنگی سایه افکنده است، از بین می‌رود و مردم به طور فزاینده از کاهش این قید و بندها آگاه می‌گردند. برخی دیگر جهانی شدن را معادل «غربی‌سازی» یا «تجدد» بویژه در شکل آمریکایی آن دانسته‌اند. در این معنا جهانی شدن پویشی است که طی آن ساختارهای اجتماعی مدرنیته (سرمایه‌داری، عقلگرایی، صنعتی شدن، دیوان سالاری و …) در سرتاسر جهان گسترش می‌یابد و فرهنگی‌های قدیمی و پایبست‌های بومی نابوده می‌گردند. در این معنا است که گاهی جهانی شدن را امپریالیسم «مک دونالد»، «هالیوود» و «سی ان ان» نام نهاده‌اند. البته این تعابیر بیشتر در مباحث مربوط به امپریالیسم استعماری مطرح می‌گردد، که در این زمینه جهانی شدن را با فرآیند همگون‌سازی مرتبط می‌دانند. «مارتین خور» معتقد است که جهانی شدن در این معنا، همان چیزی است که چندین قرن در جهان سوم «مستعمره‌سازی» خوانده می‌شد.

 


تحقیق درباره تصفیه فاضلاب ها و پساب های صنعتی

دانلود تحقیق درباره تصفیه فاضلاب ها و پساب های صنعتی و اهمیت ان ها
دسته بندی شهرسازی
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
تحقیق درباره تصفیه فاضلاب ها و پساب های صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره تصفیه فاضلاب هاو پساب های صنعتی*


-تعریف

پساب یا فاضلاب , آب کثیف یاآلوده مایعی آغشته به انواع موادآلی ومعدنی وسازوارههای ریز بیماری زااست که ازکارخانه های صنعتی بیمارستانها محلهای مسکونی یااداری... تخلیه می شوندویکی ازعاملهای عمده آلودگی محیط زیست است.

پساب رامی توان به طورکلی به سه دسته بخش کرد:

1)فاضلابهای خانگی یاشهری که ازبهداشت فردی شستشودرمنزل ومحل کاربه وجودمی اید.

2)پسابهای صنعتی که ازشستسوی ماشین آلات بهداشت فردی افرادکارخانه وفرآیندهای شیمیائی برای تولیدفرآوردهای صنعتی ناشی می شود.

3)نشست آب یازه آب هاکه ازنفوذوورودآب های زیرزمینی ازمحل اتصال لوله های انتقال فاضلاب به تصفیه خانه درفاضلاب هاراه می یابند.

 

-ملاکهای میزان آلودگی پساب هاوفاضلاب ها

مهمترین ملاکهائی که ازروی آنهامی توان به میزان آلودگی پساب هاوفاضلاب هاپی بردعبارتنداز:

الف)BOD (اکسیژن موردنیاززیست شیمیائی )

که مقداراکسیژن موردنیازباکتریهای هوازی درون فاضلاب رابرای اکسیدکردن مواد

آلی موجوددرفاضلاب معین می کندوملاکی ازمقدارموادآلی وسرعت تجزیه بیوشیمیائی آنهاست.چون اندازه گیری BOD درآزمایشگاه حدود5روزبه طول می انجامدوبیشترآن رابانماد BOD5نشان میدهند.

 

ب)COD (اکسیژن موردنیازشیمیائی )

مقداراکسیژن موردنیازبرای تجزیه شیمیائی موادآلی موجود درفاضلابهائی است که به وسیله باکتری هاتجزیه نمی شوند بلکه بایدآن رابه روش شیمیائی برای نمونه درگرمابه وسیله اسیدسولفوریک ویاپرمنگنات پتاسیم تجزیه کرد.

 

پ)TOC (کل کربن آلی )

ملاک دیگربرای تعیین آلودگی آب است وبادستگاههای خودکاراندازه گیری شود.

لازم به یادآوری است که برای تعیین مقدار آلودگی پسابها و فاضلاب ها اندازه گیریCOD به تنهایی می تواند کفایت کند.زیرا در مورد فاضلاب های شهری و بخش عمده ای از شساب های صنعتی مقدار COD است.از این رو با اندازه گیری COD که بسیار آسانتر است می توان به مقدار تقریبی BODدست یافت.

 

-ترکیب فاضلاب های شهری

 

ترکیب فاضلاب های شهر ها و حتی منطقه های مختلف یک شهر ممکن است با هم تفاوت داشته باشد.به طور کلی فاضلاب ها را بر اساس محتوا و شدت میزان مواد زاید و الوده کننده موجود در آنها می توان به سهدسته قوی متوسط و ضعیف بخش کرد .مقدار متوسط و تقریبی مواد گوناگون موجود در این سه دسته از فاضلاب های شهری در جداولی موجود می باشد.

شدت آلودگی (PI) فاضلاب ها را از رابطه زیر که به فرمول مک گوون معروف است می توان بدست آورد.

PI=4.5N+6.5P

در این رابطه N برابر مجموع مقدار نیتروژن آمونیاکی و آلی بر حسب میلی گرم بر لیتر وp مقدار محلول نرمال پرمنگات پتاسیم بر حسب میلی لیتر به ازای هر لیتر آب در محیط اسیدی و دمای c27 برای اکسایش مواد آلی است.ضریب 4.5 مقدار اکسیژن مصرفی برای تبدیل نیتریک و 6.5 ضریب تصیحیح مربوط به کلرید ها سولفات ها وکاتیون ها ی کلسیم و منیزیم می باشد.

اگر مقدار محلول نرمال پرمنگنا مصرف شده رابر5؛10یا25میلی لیتر در ازای هر لیتر آب باشد فاضلاب را به تریب ضعیف متوسط و قوی می گویند.

 


تحقیق درباره تبخیر

دانلود تحقیق درباره تبخیر و عوامل موثر بر تبخیر
دسته بندی زمین شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
تحقیق درباره تبخیر

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق درباره تبخیر*

 

مقدمه

تبخیر جریانی است که بوسیله آن آب یا یخ تبدیل به گازمی شود. در فیزیک فرایند تبدیل یخ به بخار را تصعید می نامند.

با توسعه جوامع بشری یکی از مسائل مهم در پیشرفت هرجامعه ، دسترسی به آب با کیفیت مناسب در محل و زمان مورد نظر می باشد ، به طوریکه یکی از مهمترین عوامل محدودکننده توسعه اقتصادی ، می تواند کمبود آب و یا کیفیت نامناسب آن می باشد.

موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی خاص ، کشور ما را در ردة مناطق کم باران کرة زمین قرار داده است . زیرا صرف نظر از صفحات شمالی البرز و بخشی قسمت های غربی زاگرس قسمت اعظم کشور ما از نزولات جوی کافی بی بهره می باشد.

از آنجایی که تبخیر می تواند از سطوح مختلف از جمله : رطوبت موجود درپوشش گیاهی ، سطح خاک وسطوح آزاد آب مثل اقیانوس ها ، دریاها ، نهرها و حتی سفره‌های آب زیرزمینی و ... صورت می گیرد. پس این امر باعث می شود که مقدار بسیار زیادی از آب از دسترسی ما خارج شود پس درنظر گرفتن نقش تبخیر برای برنامه ریزی و مدیریت میزان آب مصرفی در کشاورزی و طرح‌های عمرانی مانند مهندسی ساختمان ، ایجاد سدهای مختلف ، بیلان جرم دریاچه‌ها ‌، حوضچه های تبخیری مورد استفاده در دفع فاضلاب های آلوده کننده بسیار مهم است. البته بایداین نکته را در نظر داشت که در بین پدیده های مختلف هواشناسی ، اندازه‌گیری میزان تبخیر واقعی مشکل‌ترین کارهاست.

پس به طور خلاصه می توان گفت که اهداف این تحقیق و پژوهش عبارتند از :

- شناسایی عوامل مؤثر بر تبخیر سطحی

- آشنایی با روشهای اندازه گیری تبخیر

- نقش تبخیر در برنامه ریزی و احداث پروژه های سد و مخازن آب

- استفاده بهینه در مصرف آب و برآورد نیاز آبی گیاهان

- استفاده بهینه از زمینهای قابل کشت کشاورزی و حاصلخیزی زمینهای زراعتی

- شناسایی عوامل تبخیر در کمیت و کیفیت محصولات غذایی و کشاورزی

 

تبخیر

عمل تبخیر یک فرایند کاملا فیزیکی بوده که در آن انرژی حرارتی باعث تغییر حالت آب از مایع به گاز می گردد.

در هواشناسی به فرایندی تبخیر می گویندکه نتیجه آن آزاد شدن مولکولهای آب و وارد شدن آنها در اتمسفر می باشد. به عبارت دیگر تبخیر در طبیعت همان انتشار بخار آب از یک سطح مرطوب ، سطح آزاد آب و اعم از حالت مایع یا جامد را در درجه حرارتی پایین تر از نقطه جوش آب می توان تعریف کردکه به آن تبخیر سطحی اطلاق می شود.

لذا تبخیر نقش مهمی در میزان آب قابل دسترس در یک منطقه دارد . بااهمیت‌ترین شکل تبخیر ، تبخیری است که از روی اقیانوس هاو دریاهای آزاد انجام می پذیرد و از آنجایی که این آبها از منابع اصلی مجموعه‌ی آب در سطح زمین می باشد ، عامل اصلی انتقال آب و بخار آن در حجم بالا بین اقیانوس ها و خشکی ها محسوب می شود.

از دیگر شکل های بااهمیت تبخیر ، تبخیر از رطوبت موجود در پوشش گیاهی ، سطح خاک و سطوح آزاد کوچک آب مثل دریاچه‌ها ، رودخانه ها و نهرهاست . ریشه‌ی گیاهان رطوبت موجود در خاک را جذب و بخشی از آن را توسط اندام‌های خود ترجیحا برگها به اتمسفر زمین وارد می کند ، به این فرم از تبخیر ، تعرق می گویند . چون تعرق گیاهان را نمی توان از تبخیر سطح خاک مجزا کرد ، کل پدیده را تبخیر و تعرق نامند که غالباً آب مصرفی گیاه گفته می شود. لذا برآورد میزان آبی که در اثر آبیاری به مصرف تعرق زراعت و درختان می‌رسد ، بر اساس تبخیر و تعرق است . ابعاد و اندازه‌ی شبکه های آبیاری نیز تابع مستقیمی از مقدار و زمان آب مصرفی است که به صورت تبخیر و تعرق وارد جو می شود . مسلماً تبخیرو تعرق جزء اصلی چرخه‌ی هیدرولوژی برای تشکیل صددرصد بارش در مناطق کویری ، 75 درصد در مناطق مرطوب و صددرصد در مجموع کره‌ی زمین محسوب می‌شود.

در فعالیت‌های عمرانی تبخیر از دو نظر حائز اهمیت است :اولاً تبخیر مستقیم از سطح رودخانه‌ها دریاچه ها و مخازن سدها باعث تلفات آب می شود . ثانیاً تبخیر و تعرق از سطح پوشش گیاهی داخل حوضه های آبریز نیز جزء تلفات به حساب می آید.

تلفات آب بر اثر تبخیر در آب و هوای معتدل مرطوب سالانه در حدود 600 میلی‌متر از سطح آزاد آب و در حدود 450 میلی متر از سطح زمین می باشد . حال آنکه در یک آب و هوای خشک این ارقام می تواند به ترتیب 2000 و 100 میلی متر باشد .

ملاحظه می شود که تبخیر از سطح آزاد آب افزایش و تبخیر واقعی کاهش می یابد . پایین بودن رقم تبخیر از سطح خشکی به دلیل عدم وجود بارندگی و موجودیت آب برای تبخیر است . بنابراین در اقلیم های خشک و نیمه خشک تبخیر از اهمیت زیادی برخوردار است . تخمین آن در طرح‌های عمرانی نیز به همان ترتیب حایز اهمیت است.

شکل زیر توزیع جغرافیایی میانگین تبخیر سالانه از اقیانوس ها و خشکی ها را مورد بررسی قرار می دهد.

به طوریکه در شکل مشاهده می کنید از نظر جغرافیایی حداکثر میانگین تبخیر و تعرق در اطراف خط استوا است که مقدار آن در نزدیک قطبین به صفر می رسد . توزیع جغرافیایی تبخیر و تعرق همچنین تحت تاثیر توزیع جغرافیایی خشکی ها ، اقیانوس ها و بارش بر روی خشکی ها می‌باشد . همانطور که در شکل مشاهده می شود از عرض های جغرافیایی پایین تا متوسط تبخیر بیشتری در اقیانوس‌ها نسبت به خشکی هاست. همچنین افت جزئی را که میزان تبخیر از اقیانوس ها نسبت به خشکی‌ها در استوا در شکل دارد میتوان ناشی از پایین بودن میزان باد و فراوانی میزان رطوبت در سطح همجوار اقیانوس ها دانست.

همچنین که اوج‌های جزئی تبخیر در عرض‌های متوسط زمین منعکس کننده تسلط بادهای غربی و بارفتن دسترسی به آب است و کاهش جزئی در نزدیک عرض 30 درجه در اثر کمبود آب در نوار‌های بیابانی است . در اقیانوس ها الگوی اساسی توزیع تبخیر به طور وسیعی تحت تاثیرجریانهای سطحی آن قرار می گیرد.

 

جریان تبخیر 

مولکولهای آب در شرایط معمولی ، چه در دریاچه های بزرگ و چه به صورت لایه های نازک که ذرات خاک را در بر گرفته اند و چند میلی متر بیشتر آب ندارند دارای جرم مشخصی بوده و در یک حرکت ثابت می باشند اضافه شدن گرما به آب سبب افزایش انرژی مولکول های آب و حرکت سریع آنها می شود ، نتیجه اش افزایش فاصله همراه با کاهش نیروی چسبندگی بین مولکول ها را به دنبال خواهد داشت . در درجه حرارت‌های بالا مولکول‌های بیشتری در سطح آب تمایل به آزاد شدن و وارد شدن به لایه های هوای همجوار سطح آب دارند . همزمان مولکول های بخار آب تمایل به‌ آزاد شدن و وارد شدن به لایه های همجوار سطح آب دارند . مولکولهای لخار در این لایه در یک حرکت مداوم به سرمی برند و بعضی از آنها به سطح آب زیرین خود نفوذ می کنند. بنابراین میزان تبخیر در یک زمان معین بستگی به اختلاف تعداد مولکول هایی که از سطح آب خارج می‌شود و تعداد مولکول هایی که بر می گردند ، دارد.

 


تحقیق رابطه خودکشی با سلامت روان

خود کشی پدیده ای روانی اجتماعی ،موضوعی چند وجهی ییچیده است وقتی شخصی مرتکب خودکشی می شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
تحقیق رابطه خودکشی با سلامت روان

فروشنده فایل

کد کاربری 15

خود کشی پدیده ای روانی- اجتماعی ،موضوعی چند وجهی ییچیده است وقتی شخصی مرتکب خودکشی می شود ،معمولا "وابستگان ودوستان او متعجب و حیران می شوند چرا که معتقدند او آرام بود وزندگی می کرد ،اما پس از بررسی دقیق سر نخ ها یی به دست می آید که در عین دشواری ،ضرورت پیگیری وجستجوی کمک وخدمات تخصصی را آشکار می سازد .بنابراین ،پیش بینی خودکشی حتی برای متخصصان امری آسان ودقیق نیست ،از این رو بررسی دقیق علایم ونشانه های خطر خود کشی برای تشخیص به موقع ومناسب ،بسیار کمک کننده است.

فهرست مطالب

مقدمه1

تعریف و ماهیت خود کشی :1

ده ویژگی خود کشی از دیدگاه شنایدمن :1

علل خود کشی2

عوامل خطر آفرین خودکشی2

آمار خودکشی درایران3

راهکارهای پیشگیری از خودکشی3

مقایسه ی آماری خودکشی در کشورهای مختلف:3

آمار و تحقیقات خودکشی در ایران4

علل انگیزه های خودکشی در ایران6

بررسی علل و عوامل خودکشی در زنان8

علت و علل خودکشی10

دخترها بیشتر اقدام به خودکشی می‌کنند12

کمبود اعتماد به نفس و افسردگی12

بحران خودکشی چیست و چگونه با آن برخورد کنیم13

چه چیزی به بحران خودکشی منجر می شود؟13

شیوه های مواجهه با افکار خودکشی14

گروه‌های در معرض خطر خودکشی15

منابع مورد استفاده : 18

 


تحقیق در مورد کودک آزاری

سیر جرایم در جامعه روند پرشتابی به خود گرفته است و انجام اقداماتی برای پیشگیری در این زمینه را اجتناب‌ناپذیر می‌نماید نخستین گام در این ارتباط شناخت شرایط موجود است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
تحقیق در مورد کودک آزاری

فروشنده فایل

کد کاربری 15

سیر جرایم در جامعه روند پرشتابی به خود گرفته است و انجام اقداماتی برای پیشگیری در این زمینه را اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. نخستین گام در این ارتباط شناخت شرایط موجود است. هدف این بررسی تعیین الگوی ساختاری شدت جرم شرارت و ارتباط آن با الگوی ساختاری کودک آزاری دوران کودکی مجرمین است که می‌تواند در زمینه پیشگیری از این جرم راهگشا باشد. خشونت می‌تواند با برهم زدن امنیت جامعه و نظم جامعه در روند کلی فعالیت‌های اجتماعی اخلال ایجاد کرده و زمینه‌ساز بروز ناامنی و اساس فقدان امنیت در جامعه باشد. کودک آزاری نیز می‌تواند در زندگی آینده کودک آزار دیده زمینه‌ساز آسیبهای روانی زیاد گردد. این پژوهش سعی در شناسایی وجود یک رابطه همبستگی بین کودک‌آزاری در دوران کودکی مجرمین با جرائم شرارت و خشونت آنها و از این طریق جلب توجه مسئولین امور پرورش و تربیت کودکان و خانواده‌ها از یک سو و نهادهای قضایی و کیفری از سوی دیگر به زمین? جرم‌زای این پدید? متأسفانه متداول در برخی ازخانواده‌های ایرانی و خوزستانی دارد. کودک‌آزاری در خانواده‌ها وخشونت در اجتماع به دو الگوی ساختاری مجرمانه شایع در خوزستان تبدیل شده است. جامعه آماری این بررسی مجرمین شرارت زندانهای خوزستان هستند که در سال 1384 دستگیر شده‌اند. به درخواست اداره کل زندانهای خوزستان به لحاظ رعایت جنبه‌های امنیتی و حفاظتی و جلوگیری از هرگونه آثار سوء، در بیان آمارهای مربوط به جرایم شرارت از آمار? فراوانی درصدی استفاده ‌گردید.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

طرح مسأله و بیان موضوع. 1

حوزه‌ها و مفاهیم نظری.. 2

پیامدهای کودک آزاری.. 5

تعریف مفاهیم.. 6

تعریف پرخاشگری:6

تعریف کودک‌آزاری.. 7

تعریف شدت الگوی مجرمانه شرارت و کودک‌آزاری.. 8

منابع:13

 

 


تحقیق روانشناسی تربیتی

روان شناسی تربیتی یکی از مهمترین رشته های است که به بحث و بررسی پیشرفت های درسی و نارسائی های تحصیلی یاد گیرندگان می پردازد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
تحقیق روانشناسی تربیتی

فروشنده فایل

کد کاربری 15

روان شناسی تربیتی یکی از مهمترین رشته های است که به بحث و بررسی پیشرفت های درسی و نارسائی های تحصیلی یاد گیرندگان می پردازد به عبارتی روان شناسی تربیتی شاخه ای از علم روان شناسی است هدف آن کمک به دست اندرکاران تربیت در بر خورد درست با مسائل آموزشی و تربیتی است.

فهرست مطالب

مقدمه

دیدکلی

تاریخچه

نقش و تاثیر در زندگی

ساختار

شیوه عمل

ارتباط با سایر علوم

کاربردها

فصل اول: روانشناسی تربیتی

تعریف روانشناسی تربیتی

موضوع روانشناسی تربیتی

فصل دوم: عواطف

طبقه بندی عوطف

رشد عواطف در اطفال

فصل سـوم: هــــوش

تعریف هوش

انوع هوش

عوامل مؤثر در هوش

خارج قسمت هوش(بهره هوشی)

رشد هوش

منابع

 


پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی (فصل سو

عنوان دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید26 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم ای
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 397 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی (فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی ( فصل سوم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:26 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل سوم این کتاب در حجم 26 اسلاید با عنوان"تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات بازاریابی" می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

نکاتی که در تحقیقات بازاریابی،باید مورد توجه قرار گیرد

سیستم های اطلاعاتی بازاریابی

مزایای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بازاریابی

کاربرد های تحقیقات بازاریابی

مدیریت بازاریابی و فرایند تحقیقات بازاریابی

تعریف مساله

تعیین و تنظیم فرضیه ها

طراحی تحقیق

مشخص کردن نوع تحقیق

تعیین منابع کسب اطلاعات

داده های اولیه

داده های ثانویه

انواع تحقیق

طراحی و انتخاب نمونه

نمونه گیری احتمالی

نمونه گیری غیر احتمالی

نمونه گیری تصادفی ساده

نمونه گیری طبقه بندی شده

نمونه گیری خوشه ای

نمونه گیری منطقه ای

جمع آوری داده ها

مشاهده

نظر خواهی یا نظر سنجی

آزمایش

تجزیه و تحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته ها

نحوه ارائه نتیجه تحقیق

 

 


پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

عنوان دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید12 اسلاید دسته مدیریت بازاریابی اصول بازاریابی این فایل در زمینه تحقیقات بازاریابی بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است مدل شش مرحله ای های فرآیند تحقیقا
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 365 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: دانلود پاورپوینت تحقیقات بازاریابی

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:12 اسلاید

دسته: مدیریت بازاریابی -اصول بازاریابی

این فایل در زمینه " تحقیقات بازاریابی" بوده که می تواند به عنوان سمینار در کلاس برای درس مدیریت بازاریابی ارائه شده و مورد استفاده قرار گیرد . بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مدل شش مرحله ای های

فرآیند تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازاریابی

مراحل تحقیقات بازاریابی

اهداف سه گانه تحقیقات بازاریابی

انواع تحیقات بازاریابی

روشهای جمع آوری اطلاعات

 


تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف و الیاف

دانلود تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف و الیاف
دسته بندی ریاضی
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف و الیاف

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق روشی برای تعیین قطر لیف*

 

اندازه گیری مقاومت دسته ای الیاف پنبه:

مقاومت دسته ای الیاف پنبه توسط دستگاه Pressley می توان بدست آورد.

وسایل لازم:

1-دستگاه پرسنلی

2-گیره مخصوص گرفتن الیاف

3-شانه مخصوص موازی کردن و مستقیم الیاف

4-کاردک مخصوص دیدن الیاف

دستگاه پرسنلی بر اساس نرخ ثابت ازدیاد نیرو(C.R.L) کار می کند. این آزمایش را برای یک نوع پنبه 6 دفعه تکرار کرده اختلاف بین نیروهای پارگی نباید بیس از 0.8 پوند باشد.

تعیین نمره نیمچه نخ و فتیله:

دو نوع دستگاه در این زمینه وجود دارد:

1-Roving Reel دستی

2-Roving Reel برقی

در دستگاه دستی محیط چرخش درام یک یارد می باشد و تعداد یادرها از روی شمارنده دستگاه خوانده می شود. دستگاه برقی با دو سیستم متریک و انگلیسی کار می‌کند. متراژ نمونه را ابتدا توسط کنترل دستگاه تنظیم نموده سپس نمونه را در پشت دستگاه قرار داده و متراژ معین نمونه را از دستگاه می گیریم.

در صورتی که نمونه های یک یاردی تهیه کنیم نمره فتیله بر حسب grain/yard بدست می آید و در صورتی که طول نمونه ها 12 یارد باشد نمره نیمچه نخ بر حسب هنک بیان می شود.

در انتها می توان میانگین، انحراف معیار و ضریب تغییرات نمره ها را بدست آورد.

دستگاه صفحه سیاه(اوستر چشمی)

جهت بررسی عیوب ظاهری نخ تولید شده و مقایسه با نمونه های استاندارد از این دستگاه استفاده می شود.

نخ پس از عبور از راهنماهای نخ از بین ناحیه کشش دهنده و مکانیزم ترادرس عبور می کند و روی صفحه مشکی قرار می گیرد و سپس سرعت را که بین
25rpm-250rpm است را تنظیم می کنیم. نمونه های مورد آزمایش را می توان با چندین صفحه مشکی انجام داد تا در انتها با یکدیگر مقایسه گردند.

اندازه گیری چگالی خطی یا نمراه نخ

نمره نخ معمولاً بصورت جرم در واحد طول یا طول در واحد جرم نخ بیان می شود. نمره گذاری در دو سیستم مستقیم و غیر مستقیم انجام می گیرد. جهت تعیین نمره چند نمونه از نخ مورد نظر را بوسیله دستگاه کلاف پیچ با متراژ معین از روی بوبین و یا ماسوره برداشته و با دقت یک صدم آنها را وزن می کنیم و با جایگذاری در روابط نمره بر حسب سیستم دلخواه نعیین می کنیم. بطور معمول 10 نمونه را در نظر می‌گیرند و میانگین آنها نمره نهائی است.