سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله

 

نام کالاقیمت (تومان)خرید
پاورپوینت آشنایی با پردازش تصویر 8,800 دانلود
پاورپوینت تولید نانو پودر 8,250 دانلود
پاورپوینت نانومکاترونیک 7,700 دانلود
پاورپوینت آشنایی با فرهنگ و معماری هند 6,600 دانلود
پاورپوینت حسابداری ملی 8,250 دانلود
انبار داده (Data Warehousing) 7,700 دانلود
جزوه درسی فن آوری قالب بندی و آرماتورگذاری به صورت فایل word در 36 صفحه همراه با شکل و تصویر 9,900 دانلود
دانلود تحقیق سیکلوپات شخصیت 7,700 دانلود
دانلود تحقیق تاثیر سو تغذیه بر روح و جسم نوجوانان 7,700 دانلود
دانلود تحقیق زناشویی 7,700 دانلود
دانلود تحقیق زن در جامعه 7,700 دانلود
دانلود تحقیق روش های پیشگیری از اضطراب امتحان 7,700 دانلود
دانلود تحقیق روشنایی در محیط کار 7,700 دانلود
دانلود تحقیق اتوماسیون صنعتی 7,700 دانلود
آگهی ترحیم پدر همراه با تشییع و هفت 3,300 دانلود
پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تالیف هانگر و ویلن 22,000 دانلود
خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک تالیف هانگر و ویلن 22,000 دانلود
رابطه ی فقر و خشونت 29 ص (فایل ورد) 5,500 دانلود
پروژه فروشگاه اینترنتی با PHP 77,000 دانلود
پاورپوینت بحران اقتصاد جهانی 7,700 دانلود
پاورپوینت آشنایی با گرمابه 9,350 دانلود

مقاله وفرهنگ توسعه اقتصادی

مقاله وفرهنگ توسعه اقتصادی


 


مقاله و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی

مقاله و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی


 

  • مقاله و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی
    مقاله و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی دسته: علوم انسانی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 57 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 37

    و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    اسلام و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی مقدمه گرچه از نگاه دینی، زندگی حقیقی، در سرای آخرت تحقق می یابد و به گفته قرآن: «زندگی دنیا، جز سرگرمی و بازیچه نیست و بی تردید زندگی حقیقی تنها [در] سرای آخرت است.»ولی باز از نگاه قرآنی، چگونگی گذران زندگی انسان از جمله نحوه دخل وخرج او، تاثیری گزیر نا پذیر وحتمی بر چگونگی حیات جاویدان اودر سرای آخرت دارد:«وهر کس در این جهان کور باشد، در آخرت هم کور وگمراه تر خواهد بود»بر همین اساس است که می توان چگونگی مصرف وهزینه کردن اموال را از مباحث مهم دینی نیز محسوب داشت و آن را از موضوعات صرفا اقتصادی، فرهنگی و ..قلمداد نکرد. به دیگر سخن، گر چه این موضوع از ابعاد و زوایای گوناگون مانند: جایگاه مصرف در دانش اقتصاد پیوند مصرف با تولید، تاثیر فرهنگ، اخلاق وآداب اجتماعی بر مصرف و ... قابل طرح وبررسی است، ولی با توجه به شکل پذیری رفتار فردی و اجتماعی مردم از دین وتاثیر ماموس و انکار ناپذیر آموزه های دینی بر کم و کیف مصرف، بررسی و کاویدن آن از این نگاه نیز دارای اهمیت فراوان است. و با توجه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال 1388 در مورد اصلاح الگوی مصرف و احادیث پیشوایان معصوم(ع) شیوه درست مصرف کرده و تاثیر آن بر خانواده و جامعه مورد بررسی قرار می گیرد. بی تردید عدم تبیین الگوی مصرف مبتنی بر خواست و مذاق شارع، از عوامل رشد سرسام آور و تاسف بار ضایعات و هدر رفت ها در عرصه های گوناگون است. بنا به گفته مدیر کل دفتر صنایع غذایی وزارت جهاد کشاورزی، سهم صادرات کالاهای غیر نفتی در سال 1381، حدود 5/4 میلیارد دلار بود، در حالی که رقم ضایعات بخش صنایع غذایی، با 200 میلیون دلار ارز آوری، به 5 میلیارد دلار می رسد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی , و الگوی مصرف بر اساس فقه و اخلاق اسلامی



مقاله برداری وتعمیرات خطوط گاز شبکه شهری

مقاله برداری وتعمیرات خطوط گاز شبکه شهری


 


مقاله انسان

مقاله انسان


 

  • مقاله انسان
    مقاله انسان دسته: علوم انسانی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 36 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 27

    انسان

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    مقدمه: درباره خلقت " آدم " و " انسان " ،از زمانهای قدیم تا امروز ،عقاید و نظریات مختلفی ابراز شده است که از جمله آنها دو اعتقاد زیر می باشد : عقیده به این که اواین فرد مخلوق از نوع انسان،پدرمان " آدم " است که خداونداو را از خاک آفرید.سپس از روح خود در آن دمید تا به صورت بشری راست قامت و انسانی کامل ، تمام،دارای اختیار و...... بنا بر این اعتقاد، جهان گیاهان و جانداران جهانی است ساکن ،راکد. {تکامل در قرآن/نوشته علی مشکینی/ترجمه ق.حسین نژاد/ص9و10} 2-اعتقاد به این که نوع انسان اگر نتوان گفت میلیون ها سال ،لا اقل هزاران سال پیش از خلقت آدم و حوا وجود داشته است.طرفداران این نظریه می گویند که انسان نخستین –قطع نظر از آدم –به صورت مستقل ودر شکلو ظاهر امروز و از طریق اعجاز،آفرینش تاگهان و ماورائی و با نقض قوانین طبیعی به وجود نیامده است،بلکه از نوع دیگری که دارای شکل، قیافه،نمود ها،و خصوصیات روحی شبیه او می باشد تحول و تکامل یافته است. {تکامل در قرآن/نوشته علی مشکینی/ترجمه ق.حسین نژاد/ص11}

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله انسان , انسان



مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على

مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على


 

  • مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على
    مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على دسته: علوم انسانی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 54 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 21

    مردم در نگاه امیرالمؤمنین على

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    حقوق مردم در نگاه امیرالمؤمنین على(ع) | مردم سالاری دینی مقدمه اول. انسان همان موجودى است که آفرینش وى در زیباترین شکل ممکن صورت پذیرفته[1] و خداوند خود را نسبت به چنین آفرینشى تحسین نموده،[2] و بر همین اساس جایگاه شایسته و والاى او را مورد تأکید قرار داده است: و لَقَد کرّمنا بَنى آدَمَ وَ حَملناهُم فى البرّ و البحر و رزقناهم من الطیّبات و فضّلناهم على کثیرٍ ممّن خلقنا تفضیلاً.[3] بنابراین تنها انسان است که تاج کرامت بر سر او نهاده شده، برترى او در جهان به روشنى اعلام گردیده و آنچه در آسمان و زمین است با اراده خداوندى در قبضه وى (انسان) قرار گرفته است.[4] در این نگرش الهى بر خلقت انسان که سه محور آفرینش ویژه، جایگاه ویژه و اقتدار ویژه این موجود مورد توجه قرار مى گیرد، برخوردارى از حقوق ویژه نیز امرى طبیعى بوده به گونه اى که بدون آن، ویژگیهاى سه گانه فوق معنا و مفهومى نخواهند داشت. به تعبیر دقیق تر، رابطه مستقیمى میان گستره تواناییها و استعداد انسان با گستره و دامنه حقوق وى وجود دارد. به هر میزانى که استعداد خدادادى این موجود بیشتر باشد دامنه استحقاق او نیز گسترده تر خواهد بود. دوم. انسان از گذشته هاى دور تا به امروز در پى شناسایى حقوق خویش و در جهت تأمین و تضمین آن، همواره قربانى داده است. پرداخت هزینه هاى سنگین در این راه به تدریج جامعه بشرى را به سوى تنظیم و تدوین حقوق بشر هدایت نمود. اعلامیه هاى حقوق که سابقه تدوین برخى از آنها به قرنها قبل بازمى گردد نمونه اى از تلاش انسان در این راستا مى باشد. صدور فرمان منشور کبیر (1215م) در انگلستان، اعلامیه استقلال امریکا (1776م)، اعلامیه حقوق بشر و شهروندان فرانسه (1789م)، اعلامیه جهانى حقوق بشر (1948م) پس از جنگ جهانى دوم و تدوین و تصویب میثاق بین المللى حقوق مدنى و سیاسى و میثاق بین المللى حقوق اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى در سال 1966م در جهت اجراى اعلامیه جهانى حقوق بشر و بالاخره اعلامیه اسلامى حقوق بشر مصوب 14 محرم 1411 قمرى مطابق با 5 اوت 1990 میلادى در قاهره، از جمله گامهایى است که در این زمینه برداشته شده است. علاوه بر اعلامیه هاى یاد شده، امروزه در قوانین اساسى بیشتر کشورهاى جهان به اصول اساسى حقوق بشر اعتراف مى گردد. قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران نیز در فصل سوم، اصول 19 تا 42 بر حقوق مردم تأکید ورزیده است. سوم. بیشترین صدمات وارده بر حقوق بشر از سوى صاحبان قدرت بوده است. از طرفى از آنجا که قدرت در دست دولت قرار دارد، تضمین حقوق مردم که نیازمند به پشتوانه قدرت است با

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله مردم در نگاه امیرالمؤمنین على , مردم در نگاه امیرالمؤمنین على



مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام

مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام


 

  • مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام
    مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام دسته: علوم انسانی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 32 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 20

    و تکالیف زن از دیدگاه اسلام

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    حقوق و تکالیف زن از دیدگاه اسلام (استقلال مالى، اطاعت از شوهر) چکیده:زن و شوهر با قرارداد ازدواج، حقوق و تکالیف مختلفى نسبت‏به یکدیگر پیدا مى‏کنند. در حقوق اسلام و ایران اصل استقلال مالى زوجین مبناى روابط مالى زوجین است و هر یک از زن و شوهر در اکتساب و تصرف اموال خود استقلال کامل دارند. اما در حقوق کشورهاى غربى از جمله فرانسه، در رژیم اشتراک اموال، مرد به عنوان رئیس اشتراک، اداره اموال مشترک زوجین را در اختیار دارد و در رژیم جدایى مطلق اموال نیز مطابق فرض قانونى، حق تصرف در اموال زن را دارد مگر اینکه زن صریحا آن را رد نماید. از طرف دیگر تامین هزینه خانواده در حقوق اسلام تعهدى یک جانبه است و زن در این زمینه هیچ تکلیفى ندارد ولى در حقوق فرانسه یک تعهد دو جانبه است و زن نیز مکلف به تامین آن است.ریاست‏شوهر بر خانواده با عنایت‏به ضرورت وجود مدیر و سرپرست در هر تشکل و جامعه‏اى، یک ریاست ادارى است نه استبدادى و هرگز زن، ملزم به اطاعت از مرد در امور شخصى او نیست. هدف اساسى این مقاله، بررسى تطبیقى میان حقوق اسلام و حقوق فرانسه و تبیین برجستگیهاى قوانین اسلام در این زمینه است.یکى از مسائلى که به عنوان تبعیض بین زن و مرد عنوان گردیده، روابط حقوقى میان زن و شوهر است. برخى در این باره ابراز داشته‏اند که بسیارى از قوانین فقهى بین زن و مرد تبعیض قائل شده است. و ضرورت دارد ایران هم به کنوانسیون بین‏المللى حقوق زنان که خواهان تساوى همه جانبه زن و مرد است‏بپیوندد. (1)براى روشن شدن زوایاى مختلف این بحث، روابط زن و شوهر را در مسائل مالى و مسائل غیر مالى آنها (مساله ریاست‏شوهر در خانواده) در دو گفتار مطرح خواهیم کرد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله و تکالیف زن از دیدگاه اسلام , و تکالیف زن از دیدگاه اسلام



مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق

مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق


 

  • مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق
    مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق دسته: علوم انسانی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 18 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    و دگرگرایی در فلسفه اخلاق

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    خودگرایی و دگرگرایی در فلسفه اخلاق منابع مقاله: مجله معرفت، شماره 78، ریچارد کرات / مترجم: منصور نصیری؛ چکیده هنری سیجویک (Henry Sidgwick) خودگرایی (egoism) را نظریه ای اخلاقی می داند که شبیه با سودگرایی (utilitarianism) است. سودگرایان بر آن هستند که فرد باید در صدد حداکثر کردن خیر و خوبی همه انسان ها در جهان باشد. در عوض، خودگرایان معتقدند که تنها خوبی ای که فرد باید در نهایت به دنبال آن باشد، خوبی خود اوست. باید این نوع از خودگرایی را (که غالبا «خودگرایی اخلاقی» خوانده می شود) از این فرضیه تجربی که انسان ها درصدد حداکثر کردن خوبی خودشان هستند (خودگرایی روان شناختی)، تمییز نهاد. خودگرایی اخلاقی، می تواند با رفتاری که به نفع دیگران است موافق باشد؛ چرا که غالبا بهترین راه برای ارتقای خیر و خوبی روابط مشترک است، اما خودگرایان نمی توانند توجیه دگرگرایانه برای این گونه مشارکت ها را بپذیرند. در واقع، دگرگرایی خیر دیگران را صرفا به خاطر خود ایشان می خواهد، در حالی که خودگرایان تأکید می کنند که هدف غایی انسان باید صرفا خیر خودش باشد.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله و دگرگرایی در فلسفه اخلاق , و دگرگرایی در فلسفه اخلاق



مقاله هود آیات 109

مقاله هود آیات 109


 

  • مقاله هود آیات 109

    امروز: پنجشنبه 4 شهریور 1395

    • همکاری در فروش فایل کافه فایل سل

    دسته بندی محصولات

    بخش همکاران

    بلوک کد اختصاصی

    مقاله هود آیات 109 دسته: علوم انسانی
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 13 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 2

    هود آیات 109

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    سوره هود آیات 109-119 آیه 109 – این جمله تفریع بر مطالب گذشته و شرح مفصل داستانهای امم گذشته است که با شرک ورزیدن به خدا و فساد انگیزی در زمین به خود ستم کردند و خدا هم ایشان را به عذاب خود بگرفت. آیه 110 – و مقصود این بوده که این مردم در رفتار خود و شرک ورزیدن وتکذیب آیات خدا ونسبت دادن به قرآن به اینکه افتراء بر خداست تجدید نظر نموده ( وکلاه خود را قاضی نموده) به حق قضاوت کنند. این معنا را می رساند که اختلاف مردم در امر دنیا، امری است فطری ( و قابل توجیه) و لیکن اختلافشان در امر دین هیچ تویضحی جز طغیان و لجاجت ندارد ، چون همه این اختلافها بعد از تمام شدن حجت است. آیه 111- به درستی که هر یک از این امم که اعمالشان به ایشان داده نشده خدای تو البته خواهد بود. اهل تفسیر در مفردات این ایه و همچنین در نظم ان بحث های ادبی طولانی دارند . ایه112 – این اصل معنای قیام است ، انگاه این کلمه را به طور استعاره در متعادل ترین احوال هرچیز دیگری استعمال کرده اند، صاحب تفسیر روح المعانی می گوید: معنای این ایه این است که « ای پیغمبر من، در این امر استوار باش ، همچنان که قبلا هم دستور به استقامت داده بودیم ». خدای تعالی ر خطابی که در این ایه دارد، که خود تتمه خطاب در ایه قبلی است جمع کرده میان رسول خدا (ص) و مؤمنین از امتش ، و شؤونی که هم مربوط به ان جناب وهم به امت اوست، همان معارف دینی و اخلاق و سنت های اسلامی است از جهت تبلیغ و حفظ و اجراء و تطبیق حیات اجتماعی بر ان و همچنین عبارت است از ولایت امور مجتمع اسلامی ، و شناخته شدن افراد به عنوان یک فرد مسلمان، در صورتی که به ان سنت ها عمل کند. بنابر این ، نه پیغمبر می تواند در این امور به ستمکاران رکون کند و نه امت او. و اما میل کردن به ظلمی از ظلم های انان و راه دادن ان ظلم را در دین ، و اجرای ان در مجتمع اسلامی ویا در محیط زندگی شخصی ، رکون به ظالمین نیست، بلکه مباشرت در ظلم و وارد شدن به زمره ی ظالمین است. ایه114- یعنی نماز را در صبح و عصر و ساعاتی از شب که نزدیکتر به روز باشد به پای دار ، و این ساعات با نماز صبح و عصر که در یک طرف روز قرار دارد و نماز مغرب و عشاء که و قتشان ساعتهای اول شب است تطبیق می کند.

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله هود آیات 109 , هود آیات 109



مقاله پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تع

مقاله پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه


 

  • مقاله پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه
    مقاله پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه دسته: علوم انسانی
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 38 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 39

    پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    شیطان پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه ، کنترل ذهن و تکنیک های عضویت دگیری فریب دهنده ، است . به عبارت دیگر ، فرقه ها به مردم حقه می زنند تا آنها را جذب کنند و فریب دهند تا در فرقه بمانند . این تعریفی است که اغلب مردم با آن موافقند ، البته غیر از خود فرقه ها( ویژه نامه ناتوی فرهنگی 2 بسیج دانشجویی ) شیطان پرستی یکی از این فرقه هاست که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می دهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خدای خیر و شر می دانند . شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست . به همین جهت شیطان پرستی را جهان تاریک می گویند . شیطان پرستی حقیقتی را جستجو می کند که در این جهان یافت نمی شود . شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده و بسیار قوی تر و موثرتر از نیروهای خوب دنیوی همچون خداست . در شیطان پرستی شیطان به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین ، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی را که به عنوان دوخ برشمرده می شود قانونمند می کند . در شیطان پرستی

    قیمت فایل فقط 3,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مقاله پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه , پرستی خطرناک ترین تهاجم غرب و صهیونیسم به انقلاب اسلامی تعریف مدرن فرقه